ANÀLISI DE SITUACIONS AUDIOVISUALS
ANÀLISI DE SITUACIONS AUDIOVISUALS
1- Definició de llenguatge audiovisual.
És un llenguatge universal, ple de convencions a les que hem assignat un significat. Amb la suggestió de cada imatge, es creu que és una còpia objectiva de la realitat; s'enriqueix dia a dia i es denomina com a llenguatge perquè te significat, s'expressa i es comunica.
2-Qué entenem per muntatge en el món audiovisual?
S'entén com a tallar i muntar els fragments prèviament filmats per construïr una pel·lícula amb la finalitat que voliem aconseguir, i una continuïtat discursiva. Encara que, els directors tenen clar l'objectiu que volen aconseguir des del principi, el muntador acompanya sempre al director per poder cumplir-ho.
3-Explica l'efecte Kuleshov.
Consistia en seleccionar primers plans del rostre neutral i unir-los a fragments d'altres films, escollits a causa de la manca de negatius nous per manipular.
En la primera, es mostrava un plat desopa en una taula després d'un primer pla de l'actor, de forma que Mozzhujin semblava que mirés el plat.
En la segona, es va substituir la presa del plat per una presa on es veia una dona en un taüt.
A la tercera i última, va utilitzar una presa d'una nena jugant amb un ós de peluix.
L'audiència projecta les seves pròpies emocions a la cara de l'actor basant-se en cànons de representació d'expressió facial. Els codis que es llegeixen a les imatges de la sopa, el taüt i la nena implica relacionar-los amb sentiments com la necessitat, la tristesa i la felicitat respectivament.
4- Qué és la continuïtat en el cinema? Cita els elements que la conformen. Qué és el RACCORD?
La continuïtat és la relació que formen diversos fragments en situacions i instants diferents, de manera consecutiva s'uneixen formant un sol fragment.
Tenint en compte la llum, el decorat, l’atrezzo, el
vestuari, l’actor, el maquillatge, la coherència històrica, el so, la direcció de la
mirada, el moviment dels actors que constitueixen tot formant un nou, anomenant-lo raccord, açò aconsegueix unir en un mateix pla tot amb coherència.
5-Les trancicions, quan es fa ús d'elles? Tipus.
S'utilitzen com a conectors entre fragments de imatges o videos per constituïr una sola seqüència, l'anomenat raccord.
- TALL DIRECTE
- FOS O FOS EN NEGRE
- FOS ENCADENAT
- ESCOMBRATGE
- CORTINETA
L'el·lipsi és una tècnica d'absència d'elements els quals son rebundants i l'espectador no troba a faltar, així utilitzant-la per a facilitar el treball.
- INHERENT
- EXPRESSIVA
- ESTRUCTURAL
- DE CONTINGUT
El camp d'una imatge a captar, és el que es troba dins del pla, mentre que el fora de camp és el que suposem que hi ha pero no es mostra al pla. En aquest cas, el fora de camp es una el·lipsi visual, ja que es fa creure a l'espectador de que està, encara que en realitat no, i podem omitir-ho.
8- Tècniques bàsiques de realització audiovisual. Tipus i exemples.
- EL PLA MÀSTER. (únic pla) -l'estil de The Rope de Hitchcock.
- PLA I CONTRAPLÀ (dos plans) - diàleg entre dues persones.
Comentarios
Publicar un comentario